Leveranser

Vi som tillhandahåller sajten www.hyalor.se är P. Sternberg & Co AB, org. nr 556786-2106, 412 69 Göteborg, Sverige (”Hyalor”). Med benämningarna ”vi, våra, vårt och oss” nedan avses Hyalor.

För att kunna registrera ett användarkonto hos oss eller för att kunna köpa produkt(er) genom vår sajt måste du vara 18 år. Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande. Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment, registrering av användarkonto hos oss, användande av några av våra tjänster på vår sajt och/eller användande av någon av våra mobiltelefonapplikationer godkänner du våra vid var tid gällande Allmänna villkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra köpevillkor och priser utan något föregående varsel. De priser och villkor som stod angivna vid beställningstillfället gäller för Ert köp. 

Vi har rätt att ensidigt ändra dessa Allmänna villkor och de eventuella förändringar som vi gör träder i kraft tidigast 30 dagar efter det att de justerade villkoren har gjorts tillgängliga på vår sajt.


Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms i SEK. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Frakt
Vid beställning tillkommer en fraktkostnad på 79:- SEK.

Handlar ni för över 1000 kr (exkl. fraktavgift) så skickar vi varorna fraktfritt till Er.

Betalsätt
När ni lägger er beställning hos oss uppger ni alltid adress och mailadress. Efter det att ni har beställt så skickar vi en faktura via mail. Ni kan i beställningen välja om ni vill hämta själva. Då tillkommer ingen fraktkostnad på 69:-. Ni kan betala via Bank Giro eller Swish. Dessa nummer står på fakturan.

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser
Vi packar och skickar Era varor med DHL. Det tar oftast bara 1-3 dagar. Ibland kan det dröja någon extra dag då produkterna är slut på lagret eller något annat problem uppstått. Vi meddelar alltid.
Paketen hämtas ut hos närmaste Service Point och ni meddelas om detta via SMS eller mail. Paketen finns kvar hos ombuden i 14 dagar, därefter sänds de tillbaka till oss (Läs “Ej uthämtade paket”).

Skulle något av det Ni har beställt vara slut så kontaktar vi Er för nytt leveransdatum.
Skulle Ni ej godkänna det nya leveransdatumet har Ni rätt att häva beställningen.

Ej uthämtade paket
Ej hämtade varor returneras till oss.
För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 350:-

Transportskador och reklamationer
Skulle någon av produkterna vara skadad eller felaktig skall Ni reklamera den inom skälig tid från det att skadan upptäckts.
Vid godkänd reklamation ersätter vi Er varans kostnad samt fraktkostnaden.
Vill Ni istället ha en ny vara av samma sort skickas denna fraktfritt till Er.
Reklamerade varor skall vara ordentligt rengjorda och torra för att kunna hanteras.
Kontakta Pia på 0706-24 00 41 eller pia@ha-vet.com

Öppetköp/Bytesrätt
Ni har 14 dagars öppetköp eller bytesrätt från den dagen Ni fått Er beställning.
Vill Ni byta till en annan modell/storlek betalar Ni endast returfrakten.
Byte till en helt annan vara räknas som en ny beställning.
Produkten Ni byter skall vara i ursprungligt skick med orginalförpackningen och alla eventuella lappar och manualer skall medfölja för att godkännas.

Tvist
Vi försöker alltid att lösa eventuella problem tillsammans med Er som kund i första hand. Skulle detta ej gå att genomföra och en tvist uppstår hänvisar vi till Allmänna Reklamationsnämnden.

Returer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

Återbetalningsskyldighet:
Vi betalar tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.